Галоўная / Адно акно

Парадак падачы заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Крок 1: Рэгістрацыя на адзіным партале электронных паслуг
Зарэгістравацца на партале https://e-pasluga.by/ (раздзел "Рэгістрацыя") можна двума спосабамі:
-праз электронную пошту шляхам запаўнення рэгістрацыйнай формы. Атрымаўшы паведамленне па электроннай пошце, неабходна актываваць асабісты кабінет карыстальніка;
-праз электронны лічбавы подпіс (далей ЭЛП). У гэтым выпадку трэба прытрымлівацца адпаведнай інструкцыі.

Даведачна:
Атрымаць ключ ЭЛП можна ў рэгіянальных рэгістрацыйных цэнтрах рэспубліканскага засведчальнага цэнтра Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь (РУЦ ДзяржСУАК), які ажыццяўляе ўсе неабходныя працэдуры, звязаныя з адкрытым ключом ЭЛП, сертыфікатам адкрытага ключа ЭЛП і самой ЭЛП.
Падрабязней аб функцыянаванні РУЦ ДзяржСУАК і атрыманні ключа электроннага лічбавага подпісу https://nces.by/pki/

Крок 2: Аўтарызацыя на партале
Аўтарызацыя залежыць ад спосабу рэгістрацыі: альбо з выкарыстаннем лагіна і пароля, альбо з выкарыстаннем ЭЛП.
Нараўне з ужо традыцыйнай ЭЛП, грамадзяне могуць ідэнтыфікавацца з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара.

Даведачна:
Унікальны ідэнтыфікатар - сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет, у адносінах да якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах устаноўлена такая форма іх ажыццяўлення (абзац 5 п.2 Палажэння аб парадку атрымання унікальнага ідэнтыфікатара, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22.08.2017 г. № 637)

Унікальны ідэнтыфікатар дазваляе ўвайсці ў персанальны электронны кабінет на адзіным партале электронных паслуг і ажыццявіць:
-падачу (водгук) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур;
-атрыманне адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях);
-падачу (водгук) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме.
Пералік адміністрацыйных працэдур, у адносінах да якіх устаноўлена электронная форма ажыццяўлення, вызначаецца заканадаўча.
Пароль можна змяніць неабмежаваную колькасць разоў, у выпадку страты пароля, доступ да электроннага кабінета можа быць адноўлены па просьбе грамадзяніна.
Грамадзянін мае права адмовіцца ад карыстання ідэнтыфікатарам, пасля чаго блакіруецца такі доступ у электронны кабінет. Па заяве доступ з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара можа быць адноўлены, пры гэтым уся гісторыя папярэдняга ўзаемадзеяння аднаўляецца аўтаматычна. Як атрымаць ідэнтыфікатар.
Права на атрыманне ідэнтыфікатара ў Рэспубліцы Беларусь маюць грамадзяне Рэспублікі Беларусь, замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства. Для атрымання ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу "адно акно", у Нацыянальны цэнтр электронных паслуг або ў іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь на выдачу ўнікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асобу.
На падставе заявы аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара ўстаноўленай формы, якая змяшчае таксама згоду грамадзяніна на зверку персанальных даных у інфармацыйных рэсурсах Міністэрства ўнутраных спраў, работнік службы выдачы ініцыіруе фарміраванне асабістага электроннага кабінета грамадзяніна і афармляе паведамленне аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара ўстаноўленай формы.
Атрыманне ідэнтыфікатара не з'яўляецца абавязковым.

Крок 3: Запаўненне электроннай заявы аб ажыццяўленні электроннай працэдуры
Электронная заява аб ажыццяўленні электроннай працэдуры запаўняецца ў асабістым кабінеце карыстальніка.
Пералік адміністрацыйных працэдур у адпаведнасці з правамі карыстальніка адлюструецца ў яго асабістым кабінеце.

Крок 4: Аплата працэдуры
Пры замове электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фарміруецца 30-значны код - нумар замовы, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП)
У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны від квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.

Крок 5: Атрыманне электроннага рашэння
Электронную заяву ўпаўнаважаны дзяржаўны орган разглядае ў тым жа парадку, што і заявы ў пісьмовай форме, але з улікам некаторых асаблівасцей.
Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.

Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг, устаноўлены пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2024 г. № 322.